16 ноября 2016 г.

Проблеми формування валеологічної свідомості у сучасної людини

Проблеми формування валеологічної свідомості у сучасної людини

Важко дати людині знання та вміння, а ще важче добитися, щоб вона їх використовувала у своєму житті.
При вивченні валеології існують наступні вимоги до знань і вмінь викладача-валеолога:

  • бездоганно знати курс валеології;
  • чітко уявляти місце людини в системі органічного світу;
  • володіти методикою й технікою валеологічних досліджень;
  • уміти добирати відомості про сучасні досягнення валеологічної науки та дидактично адаптувати їх до різних типів навчальних закладів;
  • на рівні сучасних дидактичних вимог уміти організувати всі види навчальних занять, формувати в учнів інтелектуальні, предметні та організаційно-пізнавальні вміння; доцільно обирати прийоми, форми та методи діяльності педагога та учня;
  • уміти розкривати міжпредметні зв’язки з метою виявлення єдності людини та природи;
  • заохочувати учнів вести здоровий спосіб життя;
  • застосовувати технічні засоби навчання, уміти виготовляти дидактичні матеріали;
  • володіти літературною мовою;
  • уміти здійснювати тематичне й поурочне планування матеріалу всіх видів навчально-виховної роботи з валеології.

Валеологічна освіта визначає такі приорітети:

  • шанобливе ставлення до основ буття людини: повітря, землі, води, здоров’я, держави;
  • переорієнтація на нові технології навчання й виховання, за якими дитина вчиться вчитися, засвоює гуманітарне та системне мислення; моральні та валеологічні норми буття. При цьому пізнання законів і взаємозв’язків навколишнього світу відбувається на позитивному емоційному фоні, де відсутні почуття меншовартості, страху, приниження;
  • набувають свого розвитку форми спілкування бітьків зі школою, зокрема школа – родина;
  • батьки оволодівають валеологічною культурою та втілюють її, зміцнюючи здоров’я своїх дітей;
  • упровадження ЗСЖ ставить за мету збереження здоров’я людини й профілактику захворювань;
  • широке розповсюдження поняття й норм здоров’я й визначення критеріїв здоров’я;
  • осмислення цінності життя живого; здоров’я та особиста зацікавленість індивіда у власному здоров’ї.
Викладання проводиться на основі державних нормативних документів, які відображають зміст валеологічної освіти – це навчальні плани, програми, підручники.

Комментариев нет:

Отправить комментарий